Fotografie ilustracyjne wykonane do kampanii "Ekspert od szczęśliwych brzuszków"
Klient:Nutricia, marka Bebiko
Jeśli mielibyśmy przytoczyć potoczną definicję fotografii lifestyle, mówilibyśmy o fotografii gdzieś na granicy reportażu, powstającej w naturalnych sytuacjach jednak nieco reżyserowanego przez fotografa.
To wszystko nie znaczy, że zdjęcia nie są pozowane, a miejsca, w którym ma odbyć się sesja lifestyle, nie jest wcześniej uważnie wybrane i odpowiednio przygotowane. Przygotowane nie tylko w sensie scenograficznym, ale często też naturalne światło panujące na wybranym planie uzupełnia się dobrze przemyślanym dodatkowym światłem studyjnym. Podczas sesji lifestylowych fotograf prowadzi modeli, reżyseruje tak, żeby połączyć naturalność sceny z góry założonym przekazem i estetyką fotografii.
W reklamie fotografia lifestyle czy fotografia ilustracyjna to fotografia inspirowana życiem. Reklama chętnie i powszechnie korzysta z tego typu stylistyki, żeby przekazać nam jakieś informacje o marce, wartości, jakie dana marka ma i promuje, dostarczać informacje o samym produkcie, czym jest i jakie są jego walory. Jednak reklama tylko użycza sobie stylistyki tej fotografii w sensie estetycznym. Sam proces produkcji takiej sesji wyklucza przypadkowość, naturalność, zaskakująco rozwijające się scenariusze, które być może warto by było wykorzystać. Często takie sesje są realizowane ściśle według przygotowanego przez agencję reklamową mood board’u, scenariusza, rozrysowanych kadrów. I zdaniem fotografa jest tak zgrać wszystkie etapy produkcji tej sesji, żeby w rezultacie uzyskać styl fotografii lifestyle powstającej w naturalnej sytuacji. Pokierować scenami tak, żeby były identyczne ze scenariuszem reklamy.